Soetkin* & Willem*

Soetkin* & Willem*

woensdag 10 januari 2018

10jaar geleden...

10 jaar geleden...

In 2008 namen we afscheid van Soetkin* én in datzelfde jaar vierden we de 21ste verjaardag van Willem*.
Op bijgaande foto liep alles nog op wieltjes voor broere... (In oldtimer met oom Jan aan 't stuur op weg naar het verrassingsfeest.)
PS Op vrijdagavond 1 juni e.k. herdenken we de 10de verjaardag van Soetkins heengaan met onder meer een herdenkingsmis, waarin haar vriendin Daphne enkele nummers op harp zal vertolken.


105 opmerkingen:

papa zei

Dag muzze en dag broere
Hier ben ik weer, als eerste in de rij.
Vandaag trok ik naar de nascholing over computationeel denken, kreeg ik van de 'echte' kapitein W. een koorlied toegestuurd (dat we binnenkort in de Stadsschouwburg in K. zullen uitvoeren) en ontving ik uit buurland N. een e-mail dat mijn ingestuurde eologisme op de Taalvoutjeswebsite werd geplaatst. En dan was er vanavond nog een leuke blaaskapelrepetitie.
Het leven kan leuk zijn... ware het niet...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was vandaag alweer een hectische schooldag en dito koordag. Dat laatste is soms een fulltimebezigheid met vandaag 'toevallig' vier (!) gesprekken rond verschillende kooroptredens, een koorrepetitie en de levering van een aantal ingespeelde nummers door 'mijn/onze' pianist P.
Ne mensch zou er moe van worden en zeggen dat ik morgen weer de hele vroegen heb! Hopelijk is er minder mist zodat ik de geiten morgenochtend zal zien...
PS Dat weer had wel iets; vanavond was jullie plekje omgeven door laaghangende wolken. De Hierboven was precies hier beneden...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Na een 'druk' schooldagje (vava zal voorzekers blij zijn dat ik ook 'drukker' ben geworden ;-) was er nog een ontspannend (ahum) matchke voetbal. Dankzij scheidsrechterlijk dwalen werd het 6-6... Djuutedjuu, weer twee punten de mist in.
Maar toegegeven, er zijn ergere dingen in 't leven.
PS Aangezien mama naar de nieuwjaarsreceptie van school is (waar zij zich hopelijk jeunt) zal ik nu al de bedstede opzoeken. Kan ik weer wat slaapachterstand proberen in te halen...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
We genoten van een droge zaterdag zodat we weer wat tuin- en dierenverzorgwerk konden doen. Maar nu zit ik hier te knikkebollen in een warme living. Ik zou beter de bedstede opzoeken voorzekers. Want morgen staat er nog een Vredeseilandenwandeltocht op ons menu. Gelukkig voorspelt men een zonnige dag. Oef!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ik was gisteren inderdaad erg moetjes want mijn 'afwisselende' aanspreking was voor één keer niet correct. (De vaste volgers zullen dat misschien wel opgemerkt hebben?) Vandaag genoten we van het frele winterzonnetje om een zevental km te wandelen. Nadien gingen we nog op ziekenbezoek bij N. Morgen moet ze immers weer onder het 'mes'...
O ja, we zijn weer aan een verjaardagenreeks gestart; vandaag was het de beurt aan nonkel P.* (feliciteerden jullie hem Hierboven?), morgen aan verpleegster S. en overmorgen aan je (= muzze) schoolvriendin E. Aan allen die jarig zijn, proficiat! Aan allen die niet jarig zijn, ook proficiat!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Na zonneschijn komt regen (of zoiets). Vandaag was het alleszins van dat... Brr... Tussen twee regen- en windvlagen door kwam ik naar jullie plekje; ik moest de bloemekes weer ontwateren. En dan 'snelde' ik traagjes naar de avondschool. Vandaag stond de laatste les van deze module op 't programma. De meester trakteerde ons weer op een paar examenvraagjes en op nog een passende slotactiviteit. We maakten o.m. kletskoppen. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was vandaag weer het dagje. Toen ik op school arriveerde bleek dat onze ict-man onaangekondigd tal van andere programma's op mijn computer had geïnstalleerd waarmee ik -oen zijnde- niet onmiddellijk aan de slag kon terwijl ik wel een schoolkrant moest zien te maken. Da's dus niet gelukt... ;-(
En dan was er een koorrepetitie en liet de techniek me eveneens in de steek.
Als klap op de vuurpijl maakten we de auto klaar om morgen noma en enkele reisvriendinnen naar de luchthaven te brengen... en ja hoor, ook die had plots een technisch probleem. Gelukkig was de 'pechdienst' nogal rap ter plekke.
PS Zijn die technische zaken Hierboven ook nog aan de orde!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag trok noma naar warmere oorden. Zij heeft alvast de zon gezien; de zon die we hier al een tijdje moeten missen, al viel het ook hier bij ons vandaag nogal mee. Stilte voor de storm?
Slaapwellekussen
papa xxx(X)-> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
De stormwind was er vannacht en vanmorgen... met tal van gevolgen. ;-( Dat weer hier beneden doet 'de laatste tijd' soms wel een beetje vreemd!
En ook ten huize noma was er iets vreemds. De politiekers van A. hadden blijkbaar ook bij haar de stekker uitgetrokken. Gelukkig waren mama en tante V. zo flink om het door oom F. ontdekte probleem op te kuisen... Best dat noma ginder achter van niks weet!
O ja, naschools ging ik op ziekenbezoek bij hondje T.M. Gelukkig is ze aan de beterhand!
Maar nu moet ik stilaan ook mijn stekker eruit trekken want morgen heb ik nog maar eens de vroegen!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Gewoon een laatavondlijke groet,
goed wetende dat het niet 'moet'. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ik ben hier met de vroegen... We zijn pas thuis van een avondje uit in het verre B. waar we een festival met Schotse en Ierse muziek meepikten. Beetje ver, beetje laat en bij momenten een beetje luid maar anders hoor je mij niet klagen in deze 'maand zonder klagen'.
Maar nu is het bedtijd, meer dan!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
We maakten er een ontspannend zondagje van. Vriend PC stelde een nieuw boek voor in het Lijsternest in I. Er waren nog tal van vrienden en kennissen, waarmee we achteraf wat bijbabbelden en 'ne goen' dronken. Ook N. (die nu wellicht meeleest) was er en van haar leerden we het woord 'hennig' kennen. Niettegenstaande we nu al een tijd optrekken met kleine L. en menoage hadden we dat woord nog nooit gebruikt/gehoord.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Terwijl de univ-studenten nog naarstig aan 't blokken zijn (en examens aan 't maken zijn - suc6 zulle!) genoot ik van een 'zonnige' rustdag, al wist ik goed wat gedaan.
Vanavond 'moest' ik niet naar de bakles; de meester is blijkbaar voor een tijdje buiten strijd!?
Voor subiet... slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Mijn eerste schooldag van de week zit erop. Het was nogal druk met een hoop te geven lessen en twee speelplaatsassistentiebeurten én een extra koorrepetitie over de middag... Ja, er komen enkele kooroptredens aan (drie totaal verschillende in de komende maand!).
En ook het maken van het dierenboek, samen met de leerlingen van het zesde c, is een drukke bedoening. Maar ja: 'zot zijn doet geen zeer hé'!? Jammer dat jullie (en zeker geen broere) geen handje kunnen toesteken bij de technische realisatie ervan...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag stond alweer in 't teken van de muziek met tal van regelingen, meeltjes en telefoontjes met betrekking tot de komende kooroptredens: vijf in twee maanden tijd als ik het wil geloven... Zo was er alweer een aanvraag, ditmaal van een kamerkoor uit het verre B. om mee te werken aan de aartsmoeilijke M. van ene B. Ik overleg morgen even met mijn koorjuffen of we 'ja' zullen zeggen. En dan sloot ik zopas af met nog een blaaskapelrepetitie.
O ja, tussendoor soigneerde ik ook nog de dieren en herstelde ik de stormschade aan de tuinafspanning terwijl er ook nog een hoop schoolwerk de revue passeerde. Woensdag - rustdag heet dat dan.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag las ik:
'Het is onmogelijk
om iemand te vergeten,
die je zoveel gaf
om te herinneren.'
Schoon gezegd hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Gisteren was het 'gedichtendag' en trakteerde ik jullie en de bloglezers op een poëtisch tekstje. Omdat het nu alweer 'dicht' bij middernacht is, passeer ik nog rap even met een 'vers' bericht. ;-)
Het was vandaag weer een lange vrijdageditie op school met van-alles-en-nog-wat, waaronder lesgeven, koorwerk, timmerwerk en het zoeken naar (en vinden van) een pestprobleemoplossing. Oef.
O ja, vanavond nodigde tante V. ons uit op de avant-première van een organisatie van haar G. We botsten op een aantal toffe dingen! Lief van haar hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het weekend werd rustig ingezet; na een zware week mocht dat wel hé!? En ja, ook oom K. zal voorzekers een rustig weekend hebben... Hij kreeg immers gisteren te horen dat hij een vast contract kreeg op 't werk! Er zijn niet veel bijna 61-jarigen die hem dat nadoen, denk ik. Vertellen jullie het aan moemoe en vava?
O ja, op jullie plekje zijn weer twee bloempotjes ontvreemd. We 'hoopten' nog dat tante A. die meegenomen gehad (zij helpt zorgen dat jullie plekje er steeds fleurig uitziet) mar blijkbaar is dat niet het geval. Verdorie, wie lapt ons/jullie dat toch 'altijd'???
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Er gaat geen dag voorbij dat we niet aan jullie denken. Is maar normaal, hoor ik jullie denken. ;-) Vandaag zorgde komiek P.G. in zijn tv-programma T. ervoor dat er nog een aantal extra herinneringen aan jullie opborrelden: herkenbare namen van medicijnen, herkenbare gesprekken en overpeinzingen... Ja, het leven is zwaar maar op het moment dat het eindig is, nog véél zwaarder! Brr.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Ik wist goed wat gedaan vandaag en mama blijkbaar ook. Zij zit dan ook in de rapportentijd... Vanavond was er dan bakles en die was anders dan anders. Onze meester is immers ziek en wordt 'voor een tijdje' vervangen. Het is wennen... of juist niet. ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X)-> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Aan de vooravond van het feest van DB (raar maar waar op zijn dag van overlijden) passeer ik hier nog eens in een haastje. Want 't is alweer laat en... morgen opnieuw vroeg omdat ik met het koor voor Hem moet/mag optreden. Bouwen jullie Hierboven ook een feestje? En bakken jullie binnen enkele dagen dan weer van die heerlijke moemoe-pannenkoeken? Jammer dat ik haar recept niet gevraagd heb... Alhoewel, had zij eigenlijk wel een recept? Gebruikte zij überhaupt ooit een weegschaal? Ja, een mens moet voortdoen met herinneringen maar die vervagen toch rapper dan gevreesd. ;-(
Laat maar niet van slapen; vergeten doen we jullie wel nooit!!!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag was het feest van onze moat. Het kooroptreden was top; het avondlijke personeelsfeest ook!!! Maar morgen (euh subiet) is het weer 'werkendag'. Dus ja, slaapwellekussen!
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het schooljaar is alweer halfweg. En soms gaat het een beetje 'te rap'. Zo realiseerde ik me dat het ju-djuk zal zijn in de komende weken wat het koor (en de blaaskapel) betreft. Oeps...
En ook noma zal waarschijnlijk met die 'te rap'-gedachte worstelen. Haar reis in warmere oorden ging zopas de laatste week in!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
't Was me het dagje wel... Druk, druk, druk op school! En dan was er naschools nog ons kooroptreden in de chique S. in K. Het duurde wat langer dan voorzien, waardoor ik niet op de match van mijn minivoetbalploeg geraakte. ;-( Zopas passeerden oom J. en neef L. evenwel met een verslag van de verloren match. Djuutedjuu... Maar er zijn ergere dingen in 't leven hé!?
PS De pannenkoeken smaakten vanavond.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het weekend was er juist op tijd; mijn batterij was immers vandaag plat. Samen met de regen (en de koude) zorgde dat voor een minder dagje... Hopelijk wordt het morgen een ZON-dag!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Er was inderdaad vandaag wat zon en ik voelde me meteen iets kiplekkerder. En dan was er ook nog een telefoontje uit 'de L.' en hoorde ik 'kleine' L. kraaien. Leuk, leuk. Of ons bezoek aan jullie plekje, waar weer nieuwe bloemekes stonden. Mooi. Hopelijk bewaren ze een tijdje in de komende diepvriestijden..
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Mijn rustdag zit er bijna op. Ik bleef voornamelijk binnen (ik had een 'beetje' koud en wat keelpijn) maar trok toch naar jullie plekje, dat er vredig bij lag, en dan naar de bakles. Met de vervangjuf is het daar toch anders dan anders zulle! Maar de chocoladekoeken, die we maakten, zien (en ruiken) er lekker uit!
O ja, neef E. meldde dat zijn geliefde goed gearriveerd is in het erg verre G. Ze zal daar enkele maanden schoon werk doen... (Ik verlang al tot ze terug is; dan zit het schooljaar er bijna op... ;-);-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Terwijl nicht S. in het verre A. vertoeft (ja toch?) koukleumden we langs hier. Al klopt dat laatste niet helemaal want ik zweette eens te meer op deze ju-djukdag. Oeps, 'k ben alweer aan 't klagen. ;-( Maar een voormiddag mondeling Frans afnemen, gevolgd door een nascholing over hoogbegaafdheid en een personeelsvergadering en een oudervergadering (weer over hoogbegaafdheid) kruipt wat in de (dikke) truien. Geeuw!
Slaapwellekussen
papa xxx(X)-> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag was oom P. jarig (hebben jullie er aan gedacht?) en was het wreed koud (hebben jullie het ook gevoeld?). De dieren mopperden nogal dat hun drinkbakken 'een beetje' bevroren waren... En wij mopperden vanavond tijdens de repetitie; het was 'wat frisjes' in 't lokaal, al klonk de muziek hartverwarmend mooi. Met twee muzikanten er bij -terug van weggeweest- klonk/klinkt het toch direct veel beter hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X)-> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was vandaag aanvaardbaar mooi winterweer; 't zal morgen blijkbaar nog 'mooier' ogen (maarre... gevaarlijker). Ja, men voorspelt sneeuw voor morgenochtend. Noma zal schrikken als ze straks landt na enkele weken in warme oorden vertoefd te hebben.
Hopelijk kan de carnavalstoet morgen bij mama op school gewoon doorgaan; ze stak immers veel tijd in het maken van de outfit voor al haar eersteklassertjes.
Straks is onze moat W.V. jarig. Naar hem fladderen zal in deze weeromstandigheden voorzekers niet lukken voor jullie!? ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
De sneeuw kwam, een beetje later dan verwacht, maar de kindercarnavalstoet (met onder meer de leerlingen van mama) kon plaatsvinden. En dat was ook het geval met de lange koorrepetitie die vandaag was gepland. Er waaide een docente over en die deed straffe dingen met 'mijn' koor. Zo kan ik met een gerust(er) koorhart de welverdiende congé ingaan.
PS Aangezien mama vannacht erg laat 'landde', zal ik heel binnenkort de bedstede opzoeken.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
We zetten de krokusvakantie in met een topdag. Tijdens de dag vertoefden we in het verre A. om samen met enkele bakmoaten (en ook met N. uit het verre L.) de pateekestocht te doen in 'zonnige' omstandigheden. Het was hennig lekker en leuk. En toen treinden we naar huis omdat goochelmeester JP ons uitgenodigd had voor een gevarieerde, verrassende, magische avond in H. Ja broere, onze gedachten dwarrelden geregeld naar jou en toen we huiswaarts gingen vertrekken, diepte meester JP nog een anekdote op over jou, W*. Je nam toch wel veel geheimen met je mee... ;-(
O ja, tijdens het optreden ontmoetten we ook jullie lievelingsverpleegster. Zij is jullie duidelijk ook nog lang niet vergeten!
PS Intussen zijn we op de 11de aanbeland. Precies twee jaar geleden ging nonkel P. van ons heen. Doen jullie hem* de groeten?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
We respecteerden vandaag het principe van 'zondag-rustdag'. In de namiddag trokken we naar noma om haar nieuw mobieltje (dat ze noodgedwongen tijdens haar reis diende aan te schaffen) te voorzien van de verloren gegane gsm-nummers. Omwille van het plaatselijke carnavalsgedoe gingen we met de fiets op stap. Wisten we veel dat het tegen de avond zou gaan regenen/sneeuwen... Brr...
PS Ik probeerde een paar kaarttruukjes uit bij noma. Ik maakte indruk. Bij de categorie van de +80-ers zal ik sowieso scoren als goochelaar! ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vanmorgen was het ideaal tuinweer om de dieren (en hun hokken) weer eens extra te soigneren. Ze konden 'het' appreciëren, denk ik. De geiten mekkerden er alleszins vrolijk op los; de konijnen bleven eerder stil... ;-)
Die stilte zal er morgen voorzekers ook zijn ten huize van R. & R. Ja, hun dochter M*. vertoeft al één jaar bij jullie... Niet te geloven! Doen jullie haar veel groetjes van ons?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
1. Oom P. en tante H. braken hun boomhut af en hadden 'wat' hout op overschot (bruikbaar voor een extra speelgoedje voor Blek en Bjoetie). Wij haalden de luxe-aanhangwagen af bij peter J. (en babbelden er wat bij, terwijl we de gekke capriolen van kat nummer 2 aanschouwden) en reden dan door naar het verre M., laadden er een en ander in, installeerden er ons aan de nieuwe keukentafel (zonder toile cirée), onderwierpen er de erg fraai verbouwde 'beneden' aan een kritisch oog, aanhoorden er het fijne pianospel van de oudste zoon des huizes en proefden er een lekker koekske, gebakken in den nieuwen oven door de jongste zoon...
2. Petekind T. meldde dat hij over de hele lijn geslaagd is. Helemaal zijn peter! ;-) Tof hé!? (én oververdiend!)
3. En ja, tussen al dat positieve nieuws door stonden we vandaag stil bij het heengaan van M*., vandaag dag op dag één jaar geleden. (zie blogberichtje van gisteren). 'Zoiets' is en blijft erg zwaar; op de verjaardag nog een tikkeltje zwaarder...
4. Subiet is het Valentijn. Een commercieel iets maarre weet: W. Z... J..... G....!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Een HART-elijke (niet-commerciële) Valentijnsgroet!
SlaapwelleKUSsen
papa xxx(X)-> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag was/is het de verjaardag van neef W. (die op reis is) en petekind A. (die thuis was/is). We gingen op verjaardagsbezoek, babbelden er over werk, reizen, examens, stage, voetbal, hondjes, verhuizen en... zelfs politiek (burps).
O ja, wat de examens betreft: nicht S. is er door (geslaagd met 'glans', heet dat blijkbaar bij haar op school).
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag was het een deugddoende lentedag... Ik trok dan ook naar buiten en ging aan de 'slag' met een hamertje, een zaagske en een viseuseke om het hout van bij oom P. en tante H. een nieuwe bestemming te geven; tegen het eind van de dag had ik een nieuw speeltuig voor Blek en Bjoetie in elkaar getimmerd én zelfs een nieuw buitenkippenhokje in elkaar geflanst. Binnenkort zal onze buurman immers een nieuwe afscheiding tussen de tuinen zetten en moest ik dus de daartegen gebouwde woonst van de kippen 'wat' aanpassen. Maar de buitenren, die jullie nog hielpen maken, blijft overeind!
PS Intussen sijpelde alweer een rapportuitslag binnen; ditmaal van nicht F. Ook zij kan met RECHT en rede tevreden terugblikken op een fraai examenparcours!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ook vandaag was het lente... Dat mag gerust nog wat blijven duren! Ook tante K. en peter J. genoten blijkbaar van een dagje aan zee, samen met o.m. zoon L. (die zopas promoveerde van stagiair tot co-assistent aan 't UZ in L.) Een straffe neef hé!?
Tante A. had blijkbaar minder tijd om van het zonneke te genieten want zij had een laaaaange werkdag in 't rusthuis, gevolgd door nog wat verhuis van nicht S.
O ja, over het rusthuis gesproken: vanmorgen werd de wielergids gepost door de facteur. In de goede oude tijd moest dat boekske steevast aan vava* afgeleverd (en geregeld voorgelezen) worden. Veel jaren waren wij immers zijn ogen!!! 'Ziet' hij het Hierboven (na 586 dagen) al wat zitten?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag leek het weer lente tot mama voorstelde om met de fiets de uitnodigingen voor het concert van de blaaskapel rond te dragen... Brrr, 't was toch frisser dan gedacht... En zeggen dat ik vanmorgen de eerste sla zaaide in de serre. Hopelijk bevriezen de zaadjes niet!
Maar nu zit de vakantie er weer op en kan ik ook weer denken aan een ploegske voor het voetbal van vrijdag. Veel ja-zeggers heb ik nog niet! ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
We zijn alweer een maandagse rustdag verder met thuisschoolwerk, journalistenwerk voor het rusthuistijdschrift, goocheloefenwerk, koorvoorbereidingswerk, minivoetbalploegsamenstellingswerkzaamheden en dan nog bakles tot slot (weer met de interimjuf). Dat laatste is toch anders dan anders...
PS 1 Vandaag had mama een samenwerkingsactiviteit tussen het derde kleuter en het eerste leerjaar. F., het zoontje van jullie blogvriendin S., zat tijdelijk in haar klas, blijkbaar tot zijn grote tevredenheid...
PS 2 In het tv-programma 'Iedereen beroemd' deed men vanavond 'ons' spelletje: blad-steen-schaar. Hoeveel is onze stand intussen!? ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere

Vandaag stootte ik weer op een toepasselijk gedichtje van taalvirtuoos T.H.
" Eerst dacht ik: 'niet aan denken',
dat heb ik toen gedaan,
maar twee seconden later,
dacht ik er tòch weer aan.

Nee, zo eenvoudig is dat niet,
want weet je, wat je doet,
je denkt er óók aan als je denkt
dat j'er niet aan denken moet. "

Rara, aan wie zou ik héél vaak denken, denken jullie!?

Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
We zouden wel eens durven klagen en zagen (met reden ;-) maar er zijn nog mensen in ons geval... Zo vernamen we dat er bij jullie vriendin E. gisteren een schouwbrand was, dat onze buurman enkele dagen in de kliniek vertoefde en nu nog een tijdje buiten strijd zal zijn, dat oom K. ook tijdelijk 'gesneuveld'... Maar dit alles is 'niks' als we het vergelijken met het nieuws dat ik vanavond kreeg: een vriend-dirigent is blijkbaar terminaal. ;-(
Ja, 't is waar, het leven is zwaar!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
In een haastje omwille van alweer laat en omwille van morgenvroeg de vroegen: oewestermee? Is het Hierboven ook zo koud?
Ik dacht gisteren spontaan aan de Elfstedentocht in F. en hoorde vanavond in het nieuws er plots over vertellen. Al is de kans blijkbaar erg klein dat 'het' zal doorgaan. Jammer jammer... Tijdens de laatste editie (meer dan 20 jaar geleden) hebben we er alleszins erg van genoten!
En over genieten gesproken: het weekend staat voor de deur. Oef... Ik ben immers een beetje moetjes en heb eigenlijk te véééél werk! Brr.
O ja, vandaag was nonkel P*. jarig. Hebben jullie hem* gefeliciteerd? En morgen is het dan aan N. om een kaarsje meer te mogen uitblazen! Ons kaartje (ook met jullie namen erop!) is onderweg.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Na een druk schooldagje (er zijn niet veel andere meer) genoot ik efkes van wat televisie, alvorens een voetbalmatchke mee te pikken. Dat laatste wonnen we (eerder onverwacht omwille van onze resem gekwetste en verhinderde spelers); dat ervoor was best herkenbaar. In 'Iedereen beroemd' hoorde ik onder meer ouders vertellen over hun overleden dochter die de laatste dagen van haar leven aan 'de machines' hing. "Hadden we 'het' toen geweten, dan hadden we haar wat meer geknuffeld, vastgepakt... in plaats van naar de dokters te luisteren." Inderdaad... herkenbaar! Ja hé!? Maar daar is niets meer aan te doen. Aan de vermoeidheid wel. Dus...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Onze eerste weekenddag was goedgevuld, meer dan. Mama trok in alle vroegte naar een begrafenis terwijl ik wat mocht uitslapen om dan nadien de dieren extra te soigneren. In winterse omstandigheden is dat altijd een 'beetje' extra werk.
En dan was er nog ons kooroptreden in het verre A. Niettegenstaande de vele verhinderde en zieke koorleden waren we toch met een schoon groepke. Oef!
We rondden de avond af met een slagwerkavondje van érg hoog niveau. Wie ooit de kans krijgt om Percossa aan het werk te zien (en te horen) moet dát zeker meepikken... Er speelde zelfs een W. mee. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Aan de vooravond van de 21ste verjaardag van nicht S. passeer ik hier nog efkes. We genoten van een zonnige maar erg koude zondag. Dat laatste werd alleszins duidelijk toen we te voet naar jullie plekje wandelden. Brr, het was bibberkoud. Gelukkig kregen jullie indertijd een fleecedekentje mee hé!?
Slaapwellekusen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het is al laat (na de lange bakles en een avondlijk bezoekje aan nicht S.); dus rap rap een 'ochtendlijke' groet.
O ja, vandaag kwam neef M. met zijn tuiniersfirma 'een beetje' snoeien bij noma. Blijkbaar is 'het' een beetje veranderd sindsdien. Ik zal eerstdaags eens gaan koekeloeren, al zal het morgen (euh subiet) niet zijn want ik moet naar school en 'k heb personeelsvergadering en een vergadering aan zee. Geeuw!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

tante Isa zei

Dag Soetkin en Willem,

ik kreeg gisteren een mailtje van papa dat ie ook blogproblemen had...
Ik had die al maanden...

Nu probeerde ik het dus toch nog eens en het lukt me blijkbaar opnieuw.

Gisteren was het idd de éénentwintigste verjaardag van Silke.
Dit konden we niet zomaar laten passeren en dus werd de familie uitgenodigd voor een hapje en een drankje.
Binnenkort trakteer ik haar op een citytrip, ne keer met ons tweetjes.
We moeten wel nog boeken en hebben ook nog geen concrete datum.

Voor de rest geen speciaal nieuws, het is koud, maar tis dan ook nog steeds winter é.

Dikke knuffel aan allen!
Dag moe en va!
Dag Soetkin en Willem

tante Isa xxx

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was (aangenaam) schrikken toen ik het blogberichtje van tante I. zag. Ja, er was een computerprobleempje maar dankzij de ict-verantwoordelijke van school is 't bij mij (en blijkbaar nu ook bij tante I.) gefikst. Oef!
Het was vandaag de aangekondigde lange dag; opstaan, hapje eten (iets lekkers van de bakles), dieren soigneren (met drinkwater-ontdooi-acties), lesgeven in de voornoen, een over-de-middagse vergadering, lesgeven in de achternoen, personeelsvergadering en dan de startvergadering van wijwillenwillemweer.be! Ja, erg toepasselijk voor ons. (Maar ook wijwillensoetkinweer zulle!)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
We zijn alweer op de laatste dag van de maand aanbeland. Wat gaat de tijd toch snel! Gisteren en vandaag vond ik dat Blek en Bjoetie wat stiller, minder beweeglijk en niet erg uitgehongerd waren. Na de middag nodigde ik de dierenarts uit om even langs te komen. Voor het eerst in hun carrière werden ze gestethoscoopt en getemperatuurd. Blijkbaar was de spijsvertering wat stilgevallen door te weinig drinken (ijs lusten ze niet...) en door het feit dat ze al een dikke week geen gras weer konden knabbelen. Ik hoop dat de lente vlug in 't land is.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
De geitjes waren vandaag ogenschijnlijk weer beter; ze worden dan ook extra gesoigneerd door drie keer per dag lauw water te krijgen. 't Blijft wel niet lang lauw maar 't is mooi om te zien hoe vooral Bjoetie met een druppelende sik rondwandelt. Straks heeft ze een druipneus net zoals ikke. Hatsjie!
Ik moet we evenwel 'aan het (bevroren) gras' houden want er zijn nog drukke dagen in 't verschiet met onder meer een Koor en Stem-repetitie, een OVOK-avond, een blaaskapelrepetitienamiddag, een nascholing in het verre H., een technieknamiddag in het minder verre G... Hatsjoem!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Gisteren beleefden we een vreemde dag... In de voormiddag begon het plots te regenen op de bevroren grond. Gevolg: de speelplaats en wegen werden su-per-glad en ja, toen ik vanavond (oeps, gisteren) naar huis wilde, was de auto voorzien van 'dubbel glas'; een vreemd weerfenomeen.
O ja, gisteravond stond ook nog het jaarlijkse OVOK-etentje op 't programma. Door de weersomstandigheden (al viel het al bij al best mee) of ziekte waren er tal van kennissen niet op post. (Dus ja, spelleidster S., L. -met de intussen heropgeladen batterijen- en leesbeest D. gegroet!!!)
PS 1 Nicht S. had blijkbaar minder geluk met het weer. Haar wagen gleed uit met minder leuke gevolgen voor het voertuig... Djuutedjuu! ;-(
PS 2 En dan was er nog ons minivoetbal. Ik had er geen goed oog op, aangezien we het met vijf man moesten zien te rooien (omwille van de vele gekwetsten en veel verhinderden, waaronder de Vano-boys). Maar we wonnen toch met 1-11! Straf hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag kwam er triestig nieuws binnen (al zal moemoe* er misschien 'een beetje blij' mee zijn): tante L. is immers vannacht overleden... Heel binnenkort zullen ze dus kunnen bij-babbelen! Doe hen* maar de groeten. En zeg maar aan 'Boske' dat we heel recent nog plannen maakten om in de paasvakantie haar eens te gaan bezoeken in het verre L. We zijn (alweer) gepakt in snelheid! ;-(
Maar er is ook goed nieuws: 1. Het is aan 't dooien, dus kunnen de geiten weer gras eten en 'vloeibaar' water drinken. 2. Mama had vandaag een instapviering met haar leerlingen. Blijkbaar wierpen de vele voorbereidingen vruchten af... 3. Tante K. vertoefde vandaag aan zee en nam een mooi hondje mee. We kregen een mooi whatsapp-fotootje te zien... 4. Neef M. speelde vanavond een belangrijke handbalmatch. Hij had veel inbreng in de overwinning die zijn ploeg behaalde! We waren alleszins met veel supporters!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Op deze verjaardag van buurman J. was er ook een lange blaaskapelrepetitienamiddag. Best zwaar maar verrijkend en vermoeiend...
Ik ga dus bedwaarts want de week die zich aandient is best zwaar. Een beetje té!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ofwel heb ik 'het plaagske' te pakken ofwel iets verkeerds gegeten... In ieder geval, ik heb een mottige dag achter de rug na een onrustige nacht. Hopelijk ben ik vannacht en morgen beter... Ziek zijn is geen pretje (tegen wie zeg ik het?) maar surtout in zo'n drukke tijden miskomt het. ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

leen zei

Inderdaad de weergoden hebben roet in het eten gegooid. We waren een beetje bang en zagen het niet zitten sneeuw en ijzel te trotseren. Om half zes dan maar heel veel spijt in het hart een telefoontje naar uz dat we niet gingen. Het was echt met heel veel spijt. het was de eerste keer dat we pasten.

Lieve groeten,

Leen, batterijen zijn nog niet volledig hersteld, feestbeest, nog altijd, Daniel

papa zei

Dag muzze en dag broere
't Was vandaag de wet van 'murfie'. Gisteren was er een elektriciteitspanne toen onze garagepoort bijna dicht was. Vanmorgen was er het probleem dat ze opnieuw maar 'bijna dicht' ging. Gevolg: ik mocht dus vroeg uit de veren om dit technische mankement te helpen oplossen. En dan vanavond: ik ging tanken (de juiste brandstof! ;-) en toch wilde jouw wagen niet meer starten, broere. Na de nodige wachttijd kwam de depanneur om mij naar de garage te slepen... Het wordt morgen (op de verjaardag van tante I.) puzzelen want ik moet -geeuw- al om halfacht op school zijn.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar


papa zei

Dag broere en dag muzze
Ook vandaag viel 'in het water'... Vooreerst was er het erg vroege opstaan (voor een niet zo zinvolle nascholing in het verre H.) waarna ik verder wilde werken aan de schoolkrant die ik gisteravond in elkaar 'knutselde'. En ja hoor, ik maakte reeds 461 schoolkranten zonder problemen en die ene van gisteren 'kon niet geopend worden'. ;-( Na overleg met twee ict-coördinatoren bleek het bestand onherstelbaar! Gevolg: na een techniekacademieles in G. (als 'depanneur' & met een Soetkin in de groep...) mocht ik weer naar school snellen om de schoolkrantingrediënten op te halen om aansluitend naar de blaaskapelrepetitie te crossen. Bij thuiskomst kon ik dan 'herbeginnen' aan de krant, die ik 'gemakshalve' halveerde qua bladzijden. Pff...
Morgen is er immers weer de vroegen om afscheid te nemen van tante L.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Ik had weer de vroegen want 'we' moesten de vele ochtendlijke files trotseren om tijdig in het verre L. te geraken. Na méér dan twee uur waren we de 140 km ver. Gelukkig dat oom H. chauffeur wilde zijn...
En dan was er de mooie begrafenismis, tante L. waardig! Nadien tafelden we, samen met tal van familieleden die we o zo weinig zien. Omdat tante M. (die van nonkel M.) er niet bij was omwille van ziekte, gingen we nog even op ziekenbezoek. Ze was blij met onze komst (al strooiden haar ademhalingsproblemen wat roet in het eten). En toen moesten we weer huis- en filewaarts. Brr...
PS Vanavond gingen mama/noma nog eens naar een concert van neef/kleinzoon W. Het was blijkbaar weer mooi. Intussen haalde ik wat school- en naleeswerk in. Ja, jullie vriendin E. heeft weer een monografie klaar... (ééntje naar mijn tand; 't gaat dan ook over bakken... ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
De zware week zit erop. Tijd voor wat rust! De minivoetballers gunden me dat alvast niet want ze maakten het vanavond héél erg spannend met uiteindelijk een verdiende overwinning... 6-5! Oef. En ook bij oom K. was/is het wat spannend; dinsdag moet hij opnieuw kliniekwaarts voor verdere onderzoeken. Ja, een auto is makkelijker te herstellen dan een ontregeld spijsverteringsstelsel. Duimen jullie mee dat 'men' het vlug vindt en dat 'het' vlug oplosbaar is!?
PS Hebben moemoe en tante L. al wat bijgebabbeld?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Na een dierenverzorgvoormiddag en een correctienamiddag trokken we naar De N. waar we gezellig tafelden in goed gezelschap. Ik haalde enkele goocheltruukjes (schrijf je dat zo?) boven... De meeste lukten en maakten indruk maarre ik zal wel nog een beetje moeten oefenen. ;-) Morgen, euh subiet begin ik eraan...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vannacht en vanavond regende het pijpenstelen; deze namiddag was het evenwel zonnig lenteweer zodat mama en ikke te voet naar jullie plekje konden wandelen. Een beetje beweging kan geen kwaad hé, surtout op dagen dat je veel paperassenwerk hebt (nalezen monografie, schrijven van concertteksten, schoolwerk...).
PS Hebben jullie Hierboven 'kleine' W*. geproficiateerd met zijn 'tienerschap'?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was weer een gewone maandag met 'thuizig' schoolwerk én een bakles. Onze vervangjuf begint 'den draai' een beetje te vinden maar houdt niet van machinegebruik. Dus werd het deeg kneden en uitrollen met de hand (voor de boterkoeken 'zonder vliegen') en dan moesten we ook nog bokkenpootjes maken (waarvoor het eiwit serieus onder handen moest worden genomen) mét boterroom (en daarvoor moest eerst de boter met de hand gecremeerd worden en dienden we dan nog ook nog de eieren biscuitachtig op te kloppen). Het eindresultaat mocht er evenwel zijn!
PS Vandaag startte oom F. met zijn nieuwe beroepsopleiding. Hopelijk vindt hij ook rap 'den draai'. En morgen moeten oom K. en oom H. elk naar de kliniek voor onderzoeken. Hopelijk...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
"Herinneringen bewaar je niet in een doos op zolder
maar herinneringen bewaar je in je hart!"
PS Op je zolderkamer, broere, vond/zocht ik wat goochelgerief. Binnenkort treed ik in jouw voetsporen, of probeer ik het toch! Goochelmeester JP ziet het alvast zitten met mij... ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Deze lentedag deed deugd. Zo kon ik naar de boer hooi en stro halen voor onze kinderboerderij. En dan was er ook nog repetitie van de blaaskapel, voor het eerst met neef W. Da's toch leuk als ze zo partituren 'op zicht' kunt spelen!
PS We zagen intussen oom F. die zijn eerste lessen blijkbaar goed verteerd heeft en we kregen ook de medische rapporten van de twee ooms. Het valt gelukkig mee...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Momenteel loopt de discussie of onze job een zwaar beroep is. Ik ga me niet bemoeien met de criteria maar ik kan toch aan de minister melden dat de stressie factor het momenteel héél érg zwaar maakt... Brr... Hopelijk houdt 'men' er rekening mee en blijft mijn vooropgestelde pensioendatum weerhouden. Nee, ik tel nog niet af, alhoewel...
Maar nu ga ik bedwaarts, morgen heb ik niet alleen de vroegen maar is er immers ook nog een laatste koorrepetitie met die professionele koorcoach en 's avonds dan dé match tegen de kampioenen. Oepsie, en dan is er overmorgen nog de verjaardag van mama... En dat brengt mijn rusteloze gedachten dan weer bij 17/03/2011... ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
't Is weekend en ik val 'wellicht' in herhaling: ik vind het helemaal niet erg! Mijn batterijen lopen de laatste tijd immers erg vlug leeg... Bovendien was het vandaag de laatste koorrepetitie vóór ons aartsmoeilijk optreden van zondag a.s. in het verre O. Om het helemaal af te maken, stond er ook nog een matchke tegen de leiders op de minivoetbalkalender. We speelden 6-6 gelijk. Straf, al zeg ik het zelf.
PS Subiet is mama jarig! Fladderen jullie tot bij ons... tussen de te verwachten sneeuwvlokken door?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag was mama jarig en alhoewel we beiden niet echt van surprises houden, verraste ik haar toch (en blijkbaar met suc-6)! Ik had wel aangekondigd dat we gingen eten maar niet dat er nog iemand ons zou vergezellen. 't Was voor haar dan ook -aangenaam- schrikken toen vanmiddag de deurbel ging en V. en D. (uit het verre L.) aan de deur stonden en ook kleine L. in de wagen zat, samen met T. en J. We gingen naar 't R. waar onze tafelgenoten scoorden met hun pittig taaltje; de chef-kok deed dat dan weer met zijn culinaire hoogstandjes. Nadien shopten we nog in de bierwinkel aldaar, trokken naar onze lievelingsbakker (waar ze lekkernijen meenamen voor export naar 'de' L.), bezochten jullie plekje en stopten in de sjieke kleerwinkel in onze gemeente waar D. en T. een nieuwe outfit aanschaften voor het vormselfeest van M.
Maar dan was mama's dag nog niet voorbij want er waren nog tal van bezoekjes van familieleden van dichtbij of veraf en voor de nodige (vlinder)cadeautjes... Jammer dat het té koud was om echte vlinders te zien. ;-(
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Ik stond vanmorgen op met een stressie gevoel; het optreden van mijn Kinderlandkoor stond immers op 't programma. Samenwerken met professionele muzikanten (uit diverse landen) én straffe koren en solisten is voor een autodidact als ikke (en voor de leerlingen) best indrukwekkend!!! Maar dan achteraf horen dat het 'naais' was (zei de Japanse concertmeester) of een welgemeende proficiat krijgen van de dirigent van het geheel is wel deugddoend!!!
Ik zal hopelijk subiet wat beter slapen. Alhoewel, de 20ste maart komt nu wel heel dichtbij en dat zou wel weer eens kunnen opborrelen... ook bij nachte. ;-(
Slaapwelle(hopelijk)kussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het slapen viel mee, net als de maandag-rustdag. Morgen heb ik evenwel de extreme 'vroegen' aangezien ik al om halfnegen vergadering heb aan zee... Ik ga dus asap onder de dons.
PS Morgen is noma jarig... en ben jij, broere, 7 jaar Hierboven. Wat gaat de tijd soms snel.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

tante Isa zei

Dag Soetkin en Willem,

we zijn vandaag 20 maart, het is lente, maar een datum voor ons die iets anders betekent.
Het is vandaag precies 7 jaar geleden dat je ons verliet, Willem.
Die 7 jaren zijn voorbij gevlogen, met pijn en verdriet, met vallen en opstaan.
Wat belangrijk is, we zijn je nog steeds niet vergeten.
Hoe het Hierboven gaat, blijft voor ons een groot vraagteken?
Jullie weten het ondertussen al een tijdje, maar de communicatie met Hierboven is ook niet zo evident.
We hopen dat het goed met jullie gaat.

Een dikke knuffel aan allen Hierboven en ook hier bij ons.

Dag Soetkin en Willem!
Dag moe en va!
tante Isa xxx

papa zei

Dag muzze en dag broere
20 maart is bijna voorbij. Blijkbaar staat die datum in het geheugen gegrift van meer mensen... en al even blijkbaar passeerde (minstens) tante A. ook op jullie plekje.
DANK!
En ja, zo'n dag (of is het 'zoondag'?) is altijd even slikken want:
'Soms schieten herinneringen in je hoofd
en landen dan in je hart
en rollen als tranen over je gezicht.'
Slaapwellekusssen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Op deze eerste lentedag vernamen we dat het huis naast ons verkocht is aan jonge mensen die blijkbaar serieuze verbouwingen in gedachten hebben én hadden we algemene repetitie voor het blaaskapelconcert (en die was goed; dat belooft dus 'niet' voor zondag...).
Morgen heb ik dan weer algemene repetitie voor het andere zondagse concert van mijn kinderkoor. Ik verlang tot zondagavond... ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
In de L. is er eentje blij met haar nieuwe voordeur (proficiat A.!) en hier is er eentje content dat het bedtijd is. Na een zwaaaare dag (en met morgen alweer de vroegen in 't vooruitzicht) zal dat hopelijk deugddoend zijn.
Tot morgen, zonder zorgen!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ik ben moe en 'k heb een zwaar weekend voor de boeg.
Gemakshalve sluit ik mijn dag af met een gedichtje van grootmeester T.H.:
"Soms voel 'k me als 'n ouwe krant
het lukt niet, voor geen meter
soms is de hemel op m'n hand
en gaat het stukken beter."
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het was vandaag een zalig dagje, onder meer voor de wielertoeristen die massaal op baan waren. Mama en ikke vertoefden evenwel voornamelijk binnen aangezien er heel wat voorbereidingen waren voor ons blaaskapelconcert van morgen. En het moet goed zijn, want er komt bezoek uit het heel erg verre E. Omdat ik nogal moetjes ben en mijn stem wat aan het glijden is (terwijl ik die morgen nog erg nodig heb) broste ik vanavond de handbalmatch van neef M. (En ik heb blijkbaar iets gemist: zijn ploeg won o.m. dankzij hem met 33-23 en is kampioen! Straf hé!?)
PS Moeten jullie Hierboven subiet ook jullie uurwerk verzetten?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ik keek al een tijdje uit naar 25 maart om 16.30 uur; op dat tijdstip zouden de twee Mattheüspassieconcerten met mijn kinderkoor én het aperitiefconcert van 'mijn' blaaskapel erop zitten. En ja hoor, ik heb op dat eigenste moment een merci naar Hierboven gestuurd. Ik heb 'het' immers overleefd en de concerten waren goed³! ;-)
Maar nu ben ik 'een beetje' leeg...
O ja, I. verblijdde me met kiekjes (!) van haar nieuwe kippen en van haar feestvierende hondjes. Mooi, mooi...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Het lenteweer zorgde ervoor dat ik de uitgestelde dierverzorgingsactiviteiten wat kon inhalen. En ook op jullie plekje was de lente zichtbaar. De bloemekes ogen mooi...
In de bakschool maakten we o.m. een paastaart met een kuikentje op.
PS Morgen probeer ik in de tuinbouwschool eieren op de kop te tikken -allé, figuurlijk toch- want Mante heeft weer zin om te broeden, me dunkt!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Ik had vandaag wat 'hoofdwarm' (zoals jij, broere, dat indertijd noemde als je koortsig was...). Gelukkig bestaan er pillekes die het mogelijk maakten om deze dag te 'doorspartelen'.
Maar nu mag ik mijn volgende nemen en gaan slapen.
Tot morgen, zonder zorgen!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag werd ik geïnterviewd door een redactrice van 'K. en L.'; op 11 april zal heel het Vlaamse land kunnen vaststellen hoe straf mijn koor is. ;-)
En intussen zat mama zich te ergeren omdat ze niet kon inloggen op de rapportenwebsite. Ja, niet alle vernieuwingen in 't onderwijs zijn even goed. (Cf. de tv-uitzending die zopas werd uitgezonden). Maar goed, 't is bijna vakantie (en wie die uitzending zopas zag) zal begrijpen waarom we er zo naar uitkijken. Het is inderdaad een zwaar beroep geworden (al durft 'men' daar wel eens lacherig over doen...).
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Mama deed vandaag een 'krak forsee'; al haar rapporten zijn de deur uit... En ook ik puzzelde erop los, met goed gevolg! Al mijn dringendste to-do's zijn afgewerkt. En één troost: deze maand moet ik niet meer naar school. ;-)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar


papa zei

Dag muzze en dag broere
Ik had vandaag een congédag (in avant-première) en gebruikte die om uit te slapen... en om een dierenverzorgsessie in te lassen. Ik haalde alvast (hopelijk) bevruchte eieren in de tuinbouwschool en verplaatste kip M. Wie weet hebben we komende maand weer 'eigen kweek'!?
Ik plantte ook wat viooltjes uit; toen ik dacht om ze water te geven, hielpen de weergoden mij. Zodoende kon ik dan binnen wat aan de slag...
O ja, vanavond was er ook nog een minivoetbalmatch. De neven L. en T. roosterden zich vrij (en samen met hun papa en nog vier andere spelers versloegen ze de tegenstrever met 2-17!)
PS Ook mama is sinds vanavond in vakantie. Op dit eigenste moment is ze bezig met... schoolwerk!! Afkicken, heet dat...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag was het een buitendag voor mij; eerst wat boodschappen doen samen met mama (ja, dat gebeurt niet zo vaak dat we samen op stap gaan maar ja, ik had diereneten nodig en wat plantgoed... en wilde intussen ook de diertjes zien in die winkel) om dan nadien de sla, selder en kolen uit te planten enne... wat trucjes te oefenen met de geiten; allé, surtout met Bjoetie. Intussen stuurde neef M. tal van berichtjes omdat 'zijn' ploeg met overduidelijke cijfers won. Ja, zo'n zaterdag-rustdag kan wel eens deugd doen. Hopelijk breien we er morgen een leuke (paas)zondag aan... (Niet vergeten dat we morgen 1 april zijn... ;-)
PS Heeft moemoe al wat kunnen bijbabbelen met haar vroegere buurvrouw, die zopas Daar gearriveerd is?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

tante Isa zei

Dag Soetkin en Willem,

we wensen jullie een zalige hoogdag van Pasen toe, ook aan alle bloglezers.
Het is ook een Vlaamse hoogdag met de ronde van Vlaanderen.
Op de voorpagina van 'de zondag' staat "Ben jij klaar voor de wielerhoogmis?"
Ja inderdaad heel wat Vlamingen gaan vandaag deze mooie koers live of op TV volgen.
Wij gaan de ronde volgen op groot scherm.
Maar eerst gaan we jullie nog een bezoekje brengen op jullie plekje.

Voor zij die nu vakantie hebben, geniet ervan!

Dikke knuffel aan allen!

Dag moe en va!
Dag Soetkin en Willem!
tante Isa xxx

papa zei

Dag muzze en dag broere
Tradities zijn er om 'in ere' te houden. Aangezien we op deze hoogdag van Pasen niet meer op bezoek 'moeten' bij vava en moemoe en ook jullie niet meer bij ons 'kunnen' langskomen, trekken we reeds enkele jaren naar M. om er samen met noma de voeten onder tafel te schuiven in het klasserestaurant 'Chez P. & H.' (met nieuwe keuken). De zaak zat goed vol en ons 'buikje' ook!
PS Hebben jullie* 'het' Hierboven ook wat gevierd?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> ei

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag was het familiebijeenkomst deel II, ditmaal ten huize van noma waar we met zijn vijftienen aperitiefden, aten, kubbden en babbelden. Op 't eind van de rit zag iedereen zijn/haar kinderen uitzwermen. Slik...
Wij trokken vanavond dan maar naar jullie plekje...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag las ik:
'Soms besef je de waarde
van een moment
pas op het moment
dat het een herinnering werd.'
Ja, we hebben tal van die momenten...
PS Tante H. zag vandaag een vlinder rondfladderen!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vanmorgen trokken we naar een begrafenis... van iemand van geboortejaar 1954. Nogal jong, vinden jullie ook niet? (Ja, tegen wie zeg ik het?) Tussen de buien door werkte ik wat buiten en deed mama wat inhaalwerken op strijkgebied. Vakantie is daar ideaal voor. En dan was er ook nog koers op tv; diezelfde koers die we indertijd bekeken tijdens jouw cd-opname met de gebroeders C. En zo zijn we weer naadloos bij die herinneringen hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
De eerste vakantieweek gaat nogal een trein! De NMBS zou blij zijn als het bij hen zo vlot ging... ;-) Vandaag 'herhaalden' we onze werkzaamheden van gisteren. Ja, er is nog werk genoeg (binnen & buiten).
O ja, morgen zijn er enkele jarigen; da's het geval voor tante V., kinesist J. en Hierboven tante D*. Wensen jullie haar* proficiat?
PS En dan is er morgen zelfs nog het verjaardagsfeest voor/van A.
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad



papa zei

Dag broere en dag muzze
Er zijn nog zekerheden in 't leven; bijvoorbeeld dat het héél érg leuk vertoeven is in 'de' L. bij kleine L. (en menoage). We verbleven daar twee dagen met overnachting in een sjieke B & B. En ja, we hadden de iPad mee maar daarop lukte het plots niet meer om te bloggen. De wil was er maarre... ;-(
Gelukkig kon D. (de kok die veel van ict weet of is 't omgekeerd of is 't alle twee?) het probleem oplossen. Als we dus nog eens op draai zouden zijn, zal er wel weer geblogd worden zonder dat we de laptop moeten 'meesleuren'...
PS En ja, vandaag was 't lente en zagen we de (brood)nodige vlinders! Blijkbaar was dat ook elders het geval; nietwaar tante H.?
Maar na de lange autorit ben ik nu wreed moetjes.
Dus slaapwellekussen!
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Vandaag was 't een koersdag (op tv) en een wandeldag (naar jullie plekje). Leuk dat dit laatste gewoon weer in broek en hemd/bloes kon maar jammer dat dat eerste weer aan een medisch probleem gekoppeld moest worden. ;-( Hopelijk keert alles ten goede voor die jonge coureur!
O ja, hopelijk breit goochelaar JP er morgen nog een mooi-weer-dag aan voor mij; ik start immers met mijn eerste les bij hem. Broere, fladder je naar beneden om me wat 'te helpen'?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
We zijn weer een emotievolle dag ouder... Vanmorgen stonden we op met het verschrikkelijke nieuws van wielrenner M.G. (die even 'oud' als jij geworden is, broere) en deze namiddag was er dan de 'intake' bij mijn/jouw meester-goochelaar. Het was straffe kost! Hij toonde veel en linkte een en ander aan nog te leren technieken; technieken die jij blijkbaar 'nogal goed' beheerste! Er is dus nog véééééél werk aan de winkel.
En dan kwam er ook nog nieuws binnen van diegene die het dierenboek zal drukken, dat ik met mijn leerlingen van het zesde leerjaar binnenkort zal uitgeven. De ingrediënten zijn zowat klaar maar nu is er ook nog wat werk aan die winkel. Ik zal nog wat paasvakantiedagen bij moeten nemen, vrees ik...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Aan de vooravond van de verjaardag van nicht S. werd er al gevierd ten huize van tante A. en oom H. Het was gezellig (druk). Door dat feest kon ik 'gelukkig' stoppen met buiten werken. Ja, het gras moest gekortwiekt, de bloemekes aangeplant, het onkruid gewied... Er is nogal werk aan 'mijn winkels'! ;-)
PS 1 Morgen is het (ook) de verjaardag van moat P. Fladderen jullie efkes tot bij hem?
PS 2 Op jullie plekje hebben we een aantal beeldjes (tijdelijk) weggenomen om ze een schrobbeurt te geven en wat te restaureren. Ze zijn dus niet gestolen... 't Is maar dat jullie het weten!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag verscheen het artikel over het koor in de weekkrant 'K. & L.'. De redactrice excuseerde zich dat ze maar een heel klein deeltje van mijn koorverhaal had kunnen 'verwerken' (wegens plaatsgebrek)... Intussen sleutelde ik wat aan mijn dierenboek (cf. 9/4); plaatsgebrek is daar niet meteen het probleem, al moet ik de uitdrukking 'koken kost geld' wel in 't achterhoofd houden.
O ja, vandaag bezochten we tante I. op haar 'nieuw' werk. Terwijl we afscheid namen, zagen we iemand voorbijlopen en over een muurtje springen. Minuten later verschenen enkele politieauto's en liep 'men' er plots speurend rond. Dankzij mijn aanwijzing wist men waar zoeken! (en vinden?)...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Gisteren vertoefden we in 'V.'en waren er weer wat blogproblemen; niet om 'het' te schrijven maar om 'het' door te sturen... Ik had het o.m. over het bezoekje dat nicht S. bracht aan het pretpark 'De E.' en waar haar T. ten val is gekomen... ;-) Maar ja hoor, S. heeft JA gezegd!
Vandaag vertoefden we nog wat 'in die verre baai' en aanschouwden er een hele kolonie zeehondjes (en op het strand en de dijk heel wat 'gewone' hondjes... ;-)
Bij thuiskomst vonden we een geboortekaartje: meester K. en zijn N. zijn grootouders geworden van kleine A. (Ja, het leven hier beneden gaat verder zijn gangetje...)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
'Vroeger was alles beter; gisteren was het bijvoorbeeld nog vakantie...'
En ja, die vakantie zit er weer op. Nog één zon(?)dag te gaan en we kunnen er weer aan beginnen. Traditiegetrouw is dat laatste trimester kort maar o zo druk. Dat belooft!
PS Vanavond speelde neef M. zijn laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Omdat hij kampioen speelde met zijn handbalploeg zou hij vandaag 'gebekerd' worden. Maar 't was noppes. Uitgesteld is evenwel niet verloren hé!? Hun match van vanavond verloren ze trouwens ook niet! ('t Werd 33-28.)
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Vandaag viel er veel regen op deze zon-dag.
Of zoals T.H. ooit zei:
"Altijd ben ik weer verwonderd
altijd sta ik versteld ervan
dat uit zulke grauwe luchten
zoiets helders vallen kan."
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> blad

papa zei

Dag broere en dag muzze
Hier ben ik alweer; zo te zien vandaag al voor de tweede keer.
Ik moest vandaag naar de oogarts (alles ok) en naar de bakles (idem). Tussendoor moest ik nog wat school- en koorwerk doen én wat goocheltrucs oefenen. Volgende week heb ik immers al mijn eerste evaluatiemoment bij JP.
PS Ik ga dan stilaan onder de 'dons'; hopelijk komt vannacht de 'muze' om weer iets nieuws op deze blog te plaatsen. We zitten weer aan de '100' hé!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
We zijn aan reactie nr. 100. Ik stuurde alvast een nieuw tekstje én een vlinderfoto van S.D. door naar jullie blogvriendin S. Binnenkort fladdert er hier dus weer een nieuwe startbladzijde.
Vandaag was het een echte lentedag. Op de speelplaats kunnen staan zonder trui of jas is best aangenaam! Hopelijk komt er nog zo'n mooi weer aan want kip M. moet eerstdaags 'bevallen'! ;-)
Slaapwellekusen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Da's berichtje nummer 100. Op deze zomerse woensdag werkte ik wat in de tuin en in de (te) warme serre en maakte ik de bevallingskamer van kip M. klaar. Hopelijk... ;-)
O ja, er was vanavond een eerste aprilse blaaskapelrepetitie. Het lukte nog om te trommelen.
Morgen is er de eerste aprilse koorrepetitie. Hopelijk lukt het daar ook nog...
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> steen

papa zei

Dag muzze en dag broere
Gisteren was ik mijn tel kwijt. ;-) 't Moest natuurlijk berichtje nummer 101 zijn. En wie 101 zegt, zegt '101 dalmatiërs'...; jouw lievelingsfilm hé, muzze!?
Vanavond moest ik naar het zèètje voor een vergadering in verband met een concert van onze grote moat W.V.; weer ééntje voor het goede doel, zijnde het KKF. Kennen jullie ook hé!?
Ja, op een dag flitsen jullie heel vaak door onze gedachten..., nog altijd!
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag broere en dag muzze
Het was (gisteren ;-) een druk schooldagje maar nu is 't weekend! Oef...
O ja, goed nieuws²: kip M. heeft alvast één kuikentje én wij wonnen onze belangrijke voetbalmatch tegen de bijna-kampioenen met 6-2!!!
PS Vandaag is jullie vriendin L. jarig. Fladderen jullie met dit mooie weer even tot bij haar?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar

papa zei

Dag muzze en dag broere
Na een voormiddag tuinwerk, een bezoek aan de tuinbouwschool van neef S. en een koorvergadering zit deze zomerse zaterdag erop. Hoogtijd om een verdieping hoger te gaan!
Hopelijk wordt het morgen (euh vandaag) weer een zon-dag!?
Slaapwellekussen
papa xxx(X) ->steen

papa zei

Dag broere en dag muzze
Hier ben ik nog ne keer na inderdaad een zonnige zondag. Onze mama-kip 'ravotte' de hele dag in de tuin met haar enige kindje... maar wij moesten na de 'rustdag' van gisteren wat schade inhalen op school- en paperassengebied.
O ja, er kwam een meelke binnen van de organisator van de minivoetbalcompetitie. Hij verhoogde de druk nog wat door te stellen dat de kans groot is dat we volgende vrijdag kampioen spelen als we winnen... (en als...).
Slaapwellekussen
papa xxx(X) -> schaar